5 съвета как да намерим правилната агенция за недвижими имоти

Когато сте решили да купувате или продавате, наемате или давате под наем имот, неизбежно ще обмислите и възможността да използвате услугите на агенция за недвижими имоти. Изборът на най-подходящата компания за вашите нужди може да се окаже труден, затова нека ви покажем как да я откриете!


Защо е добре да се доверим на агенции за недвижими имоти?


Разбира се, има хора, които избират сами да се заемат с нелеката задача да реализират имота си или пък да открият своя мечтан нов дом. Пътят е дълъг, изисква се време, енергия, ресурси и усилия, както и познания и полезни контакти в различни области и процеси, а резултатът накрая невинаги е толкова задоволителен. Съветваме ви да си спестите всичко това и се доверите на доказан партньор по време на това приключение. Опитните консултанти на New Estates са на ваше разположение точно за това!


5 съвета за избор на агенция за недвижими имоти


Придобиването на къща или апартамент е сериозна стъпка в живота на всеки човек. Собственото жилище дава усещане за сигурност и спокойствие през следващите години, а също и носи удовлетворение от постигнатото и награда за заслужените успехи. Когато решите да се насочите към агенция за недвижими имоти, добре е да направите сами проучване коя да изберете, какви предимства има пред останалите и защо се надявате да ви бъде от полза. Препоръчваме ви да се спрете на компания, която е с утвърдено име на пазара и е добре позната поне на 2-3 от приятелите, които сте питали за препоръка. Тези агенции имат екип от професионалисти, които инвестират в развитието си и се подобряват всеки ден, сблъсквали са се с различни казуси и могат да предложат правилна експертиза и внимателно отношение към изискванията на всеки клиент. Те предлагат богато портфолио от имоти, за да удовлетворят нуждите на повечето купувачи на пазара. Нека разгледаме подробно 5-те основни причини да изберете вашия посредник – агенцията за недвижими имоти.


Бърз и лесно достъпен уебсайт


През последното десетилетия дигитализацията толкова значително напредна, че вече всичко е възможно да се открие в интернет. Търсенето най-често започва в онлайн пространството, а именно – посещаването на сайта на агенцията. Уебсайтът следва да бъде „визитната картичка“ на агенцията, или иначе казано – първото впечатление. Ако страниците зареждат бързо, добре оптимизирани са, намерили сте ги сред първите резултати в Google и сайтът е добре структуриран и подреден – на прав път сте! За днешния потребител е важно бързо да намери това, което иска. Оптималното време за зареждане е няколко секунди, а ако те са подкрепени с добро оформление, лесни за ориентиране менюта и филтри за търсене, това определено се забелязва. Бонус точки носят висококачествените изображения, правилно форматиране, текстове без правописни грешки и ясно синтезирана основна и най-важна информация. Сред множеството информация, която предлага интернет, най-удобно е потребителят бързо, лесно и достъпно да намери точно това, което иска. Сайтът трябва да е функционален, да има лесно достъпни форми за запитване, заявки за оглед и директна връзка с агенцията – това показва, че се използва иновативен софтуер, който прави преживяването за клиента приятно и удобно.


Проучете портфолиото на агенцията


Както гласи началото на една българска сентенция „По дрехите посрещат…“. Това важи и за агенциите за имоти. Трябва да има какво да предложат, за да привлекат интереса на потребителя и той да поиска да се свърже с тях и разбере повече. Направете проучване за портфолиото на компанията – дали се занимава само с продажби и наеми, дали можете да се консултирате с тях и по други въпроси. С какви имоти разполага портфолиото им – къщи и апартаменти, повече обзаведени или на шпакловка и замазка, имат ли проекти в строеж. Колкото повече услуги предлагат, толкова повече можете да добиете представа за професионализма и познанията на екипа. Проверете районите, които обслужват или дали се занимават с търговски и бизнес имоти, както и с колко офиса разполага самата агенция. Могат ли да ви съдействат с условия за кредитиране, управление на имот, отношения от корпоративен характер. Всичко това ще ви даде реална представа за портфолиото на агенцията, нивото и качеството на услугите им.


Професионално отношение към всеки клиент


Изключително ценно е да работите с човек, който освен професионалист, има позитивно излъчване и любезно, и с интерес подхожда към вашите критерии, за да ви разбере и да ви съдейства по най-добрия начин. Всеки клиент е индивидуален и всеки случай е различен. Добрите агенции за недвижими имоти знаят това, а брокерите го взимат предвид при разговорите с вас. По обноските и начина на общуване можете да разберете много за отношението на консултанта. Дали е точен за огледи, дали спазва уговорките си и се подготвя преди среща, дали ви връща обаждане, когато е зает, дали запазва конфиденциалност, дали се държи с уважение към вас и с отговорност към ангажиментите си. По тези признаци можете да определите коректността на вашия брокер и наличието на професионалното му отношение. В съчетание с добрата експертиза, вниманието и грижата са от първостепенно значение и карат клиента да се чувства комфортно и на място, сигурен и доволен от избора си.


Екип от експерти


Зад добрата агенция за недвижими имоти стои добър екип. Професионално обучените брокери с дългогодишен опит познават добре пазара, тенденциите и предизвикателствата. Те имат умения за водене на преговори, комуникират ефективно, информирани са за цени и райони, и отговарят аргументирано на въпросите ви. Различните казуси по време на кариерата на консултанта формират неговото аналитично и абстрактно мислене, правят го по-гъвкав, устойчив и способен да завърши сделката по подходящия начин и за двете страни. Тези качества, знания и умения се придобиват с времето, опита и мотивацията на съответния брокер да се развива. Обикновено те са видими на първите две-три срещи и лесно ще може да прецените дали в компанията работи задружен и стабилен екип с доказани професионалисти.


Отзиви от предишни клиенти


Препоръките от уста на уста са изключително мощен инструмент в рекламата, независимо дали хората са имали положително или отрицателно преживяване. Допитайте се до вашите близки, роднини и приятели, които вече са минали по този път и ги помолете да ви дадат съвет при избора на агенция за недвижими имоти. Полезно е да проверите отзиви и в онлайн пространството, където хората споделят за своя опит и впечатления.

Контактна форма

Запитване