Benjamin Moore – Приключения в цветове

От Мария Касимова – Моасе
Снимки  Рой Хил: 3 Frames

Публикувано в Unique Estates Life Magazine Spring 2024.

Йордан Йорданов е човекът, на когото брандът премиум бои Benjamin Moore дължи присъствието и развитието си в България. За него всичко започва след седем години живот във Виетнам, някъде в края на 90-те години, където осъзнава колко важни  са природата и екологията за бита. Това го подтиква да намери най-доброто решение, когато става въпрос за премиум бои – екологични, безвредни и достойни за висша мода в архитектурата и строителството. През 2004 година открива Benjamin Moore USA, когато тя е позната единствено в САЩ и Канада, с над 5000 независими дилърски точки за продажба на продуктите. Днес тя е истински лидер с дилъри на всички континенти, а от 2015 година е на пазарите на всички европейски държави. В момента компанията открива свой специален шоурум  и дизайн център в София, където Benjamin Moore може да бъде представена с целия спектър от цветове, формули и услуги.

„Днес живееш в къща, боядисана от дядо ти преди десетки години и запазила своя цвят, защото го е направил с Benjamin Moore“, казва Йордан Йорданов, вносител на премиум бранда у нас

Марката е създадена през 1883 година. Какво задържа токова дълго и високо един такъв продукт на пазара?  

Benjamin Moore USA е еталон за качество. Ръководи се от мисията да внасе уют, красота и хармония във всеки дом. Истинска революция за бранда настъпва през 2000, след придобиването ѝ от Уорън Бъфет. Той е сред най-щедрите филантропи в света, давайки повече от 27 милиарда долара за благотворителни каузи само през последното десетилетие. Има една негова мисъл, която обичам да цитирам: „Днес някой седи на сянка, защото преди много време друг е посадил дърво.“ Като човек с неоспорим нюх в инвестициите няма как да не направя препратка и към избора му да купи Benjamin Moore. Казано по друг начин, „днес ти живееш в къща, боядисана от дядо ти преди десетки години и запазила своя цвят, защото го е направил с Benjamin Moore“.

Какво е различното в тези бои?

VOC (Volatile Organic Compounds), или още срещано с българското му съкращение ЛОС, са летливи органични съединения. Това е голяма група от химикали на основата на въглерод, които лесно се изпаряват при стайна температура, като това ги прави лесни за вдишване. Функцията им е да подобрят издръжливостта и покривността на боята. Летливите органични съединения в помещенията могат да бъдат до 5 пъти по-вредни за здравето, отколкото на открито. Benjamin Moore създава първата компютърна система за съчетаване на цветовете (сега стандарт в индустрията) и първата в САЩ система за оцветяване на водна основа без съдържание на вредни летливи продукти VOC, като патентова технологията Gennex® Color. Тя осигурява единствен по рода си цвят и премахва ненужните химикали, които отслабват боята. Обозначението Green Promise® на Benjamin Moore е знак, че боята отговаря на строгите екологични и експлоатационни критерии по отношение на VOC, емисии, нанасяне, възможност за измиване, почистване и опаковка.

Как се разработват сериите на бранда?

Benjamin Moore разполага с осем лаборатории за научноизследователска дейност на площ от 80 000 кв.м във Фландърс, Ню Джърси. Всяка от тях се фокусира върху различна област на компетентност – от оценка на цветови стандарти до подобряване на висококачествени покрития, разработени специално за промишлени съоръжения. Непрекъснато тестваме и подобряваме нашите продукти, като същевременно изследваме и разработваме нови покрития, за да отговорим на променящите се нужди на нашите клиенти.

Какво е разбирането за важността на цветовете и качеството на боите у нас?

Пазарът е пренаситен с марки, предлагащи боя на водна основа. Нашите клиенти са убедени в качеството, което предлагаме, а когато става въпрос за избор на цвят, няма по-богата палитра от тази на Benjamin Moore. Взимайки пример от тенденциите в модата, текстила и изкуствата, Benjamin Moore създава цветови палитри и инструменти, които помагат на собствениците и дизайнерите да реализират своята визия.

Кой е най-честият съвет, който давате на клиентите си, когато става дума за цветове и бои?

Ежедневието ни е свързано с диференциране на двете ясни категории боя (база) и цвят (от палитрата на Benjamin Moore). Цветовото решение следва да бъде съобразено с осветеността на самото пространство, зададени цветове от архитекти и дизайнери, вглеждането в самата комбинация между цветове. Трябва пряко да се съобрази фактът, че използваме изкуствена светлина в ежедневието си, следователно цветът трябва да бъде съобразен и с изкуствената светлина в пространството. Цветовете също така трябва да отговарят и на личността. А Benjamin Moore е широкоспектърен хамелеон, съчетаващ в себе си над 3500 цвята.

Предстои Ви откриването на нов модерен концептуален магазин. Разкажете повече за него, какво различно преживяване за клиента ще предлага той?

След повече от 17 години, в които развихме и наложихме бранда Benjamin Moore на българския пазар, е време да предприемем крачката за откриването на първия фирмен магазин. Заимствахме идеите и опита от всички представители на марката в света и създадохме великолепен дизайн център. Изпипахме детайлите, обучихме нашите консултанти, имаме премиум продукти и неповторима обстановка. За всеки посетител ще се грижи екип от професионалисти, които ще отговорят на всички въпроси.

Контактна форма

Запитване